Introduktion till AdWords kvalitetspoäng och CPC

i Google AdWords, SEM

cpcAtt AdWords kan vara komplicerat och ibland obegripligt svårt håller nog de flesta med om. Genom åren har AdWords-modellen och budgivningsmetoder varit voodoo och extremt svåra att förstå för vanliga användare och kunder till Google. Detta har, och är, en allt vanligare anledning till att många väljer att lägga ut hanteringen av sökordsannonseringen till SEO/SEM-byråer. Byråerna själva har varit snabba att ta komplexiteten vidare genom att använda införsäljningsargument som framhäver deras hemmahackade verktyg (inte alltid dåliga ska dock förtydligas) för optimering av bud och annonsplaceringsstrategier.

Om du använder AdWords som lekman och förstår grunden, har nu Google tagit bladet från munnen. På ett extremt pedagogiskt och enkelt sätt förklarar de i denna video mekanismerna bakom maxbud, Quality Score, AdRank och annonspositioner.

Mycket nöje!

Relaterade inlägg:

  1. Google’s guide till AdWords nya gränssnitt Fler och fler börjar nu få tillgång till AdWords nya...
  2. AdWords hjälp och tips till mer trafik Vi får många mail som handlar om hjälp till självhjälp...
  3. AdWords budsimulator Google AdWords lanserade nyligen en budsimulator som ger dig möjlighet...
  4. Google AdWords ABC AdWords är Googles eget verktyg för hantering av sponsrade länkar,...

{ 1 trackback }

5 kostsamma AdWords-misstag - Webbistik
03.31.09 at 9:17

{ 0 kommentarer }

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML taggar and attribut: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tidigare inägg: Hur ofta syns dina AdWords-annonser?

Senare inlägg: Ditt eget varumärke som sökord?