AdWords budsimulator

i Google AdWords, SEM

Google AdWords lanserade nyligen en budsimulator som ger dig möjlighet att se hur många klick och visningar du hade fått vid annorlunda bud.

Informationen är till stor hjälp och hjälper dig att ta reda på var brytpunkten går för antal klick/visningar och kostnad. Frågor som tidigare varit svåra att svara på kan du nu med lätthet ta reda på:
- Hur många fler klick eller visningar skulle jag ha fått vid ett annat bud?
- Hur kan jag få mer trafik utan att öka min budget alltför mycket?
- Vilka sökord och fraser ska jag arbeta mer med för att öka avkastningen?


Budsimulator sorterad på klick
Budsimulator, utfälld graf Observera att det är max-CPC som visas inte den faktiska kostnaden.

Hur gör jag?

  1. Börja med att välja den annonsgrupp du är intresserad av att veta mer om.
  2. Sortera listan på antalet klick för att få fram de mest trafikgenererande sökorden.
  3. Klicka på den lilla graf-ikonen i CPC-kolumnen
  4. Se och analysera trafik och kostnad du skulle fått vid annat bud

För mer information rekommenderas nedan videoklipp från Google som steg för steg visar tillvägagångssättet. Lycka till!

Relaterade inlägg:

  1. AdWords hjälp och tips till mer trafik Vi får många mail som handlar om hjälp till självhjälp...
  2. Hur ofta syns dina AdWords-annonser? Visningsandelar är ett mätverktyg i AdWords som visar hur ofta...
  3. Negativa sökord – de bortglömda sökorden Vanliga sökord och sökfraser berättar för AdWords när annonsen ska...
  4. Google’s guide till AdWords nya gränssnitt Fler och fler börjar nu få tillgång till AdWords nya...
  5. 5 kostsamma AdWords-misstag Att börja annonsera med hjälp av Google AdWords kan...

{ 0 kommentarer }

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML taggar and attribut: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tidigare inägg: Hur visas trafik från bokmärken i Analytics?

Senare inlägg: Google’s guide till AdWords nya gränssnitt